ANPC a verificat influenceri români de pe Instagram

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a încheiat prima acțiune de verificare într-unul dintre cele mai inovatoare sectoare, cel al marketingului practicat de Influenceri pe platformele online de socializare.
Acțiunea de verificare a vizat zece Influenceri români cu una dintre cele mai mari comunități de urmăritori pe rețeua de socializare Instagram. Scopul acțiunii a fost acela de a contracara difuzarea prin intermediul rețelelor sociale a unor mesaje care nu prezintă într-un mod transparent natura lor promoțională.
Influencerii, de fapt, sunt figuri-cheie în mediul online, capabile să influențeze deciziile de cumpărare ale consumatorilor arătându-și sprijinul sau aprobarea pentru anumite mărci și generând astfel un efect publicitar, fără a dezvălui, însă, în unele cazuri, scopul publicitar al comunicării în mod clar și fără echivoc comunității lor.
În anul 2023, Autoritatea a trimis scrisori de informare către cei 10…